
Ella – Asiakaspalvelun tiimipäällikkö Kamuxilla
"Asiakaspalvelu ei ole koskaan valmis – ja juuri siksi rakastan sitä."
Ella Liukkonen on tehnyt töitä niin kauan kuin muistaa. Ensimmäinen työsopimus kirjoitettiin jo 13-vuotiaana, ja siitä lähtien työelämä on ollut tärkeä osa arkea.
“Työnteko on aina ollut mulle luontevaa ja jopa kivaa. Ihmiset ovat aina olleet mun kantava voima, siksi hakeuduin asiakaspalveluun ja jäin sille tielle.”
Asiakaskohtaamiset sytyttävät Ellan vielä tänäkin päivänä. Ura alkoi jo teini-iässä, kun hän aloitti 16-vuotiaana Expertillä ja siirtyi 17-vuotiaana myyjän rooliin.
“Täysipäiväiseksi myyjäksi siirryin 18-vuotiaana, ja siitä urapolku eteni Powerin puolelle ja aina osastopäälliköksi asti.”
Esihenkilörooliin Ella ajautui “vähän vahingossa”, kun kollega siirtyi uusiin tehtäviin. “Yhtäkkiä huomasin johtavani tiimiä, jossa oli minua vanhempia miehiä, jotka olivat ennen kollegoitani. Kyllä se jännitti, mutta siitäkin selvittiin.”
Myynti- ja asiakaspalveluala on Ellalle tuttu, myös miesvaltaisuuden näkökulmasta.
“Olen ollut koko urani ajan miesvaltaisella alalla. Tiedän, että monella naisella voi olla kynnys hakeutua myyntialalle juuri ennakkoluulojen vuoksi. Onneksi maailma muuttuu ja me naiset kuulutaan ihan yhtä lailla tähänkin kenttään.”
Uusi luku Kamuxilla, ja uusi rooli alusta alkaen
Kymmenen vuoden Power-uran jälkeen Ellaa alkoi poltella ajatus uudesta.
“En halua jäädä liian turvalliseen ympäristöön. Haluan oppia uutta ja haastaa itseäni.”
Kamux ei ollut alun perin hänen tutkassaan, mutta tuttavan suosituksesta hän päätyi hakemaan täysin uuteen Asiakaspalvelun tiimipäällikön rooliin.
“Kun kuulin paikasta, tiesin heti, että tämä on mun juttu. Rooli oli uusi, joten siinä oli omat haasteensa, mutta se vain veti puoleensa entistä enemmän.”
Ella aloitti Kamuxilla helmikuussa 2025. Hänellä ei ollut ennakkoluuloja, mutta odotukset ylittyivät silti.
“Ajattelin, että ihmiset varmasti ovat mukavia. Mutta oikeasti, täällä kaikki ovat ihan supermukavia. Tuntui kuin olisin tuntenut porukan jo vuosia. Vaikka kaikilla on kiire, tuntuu että kaikilla on myös aikaa. Se kertoo paljon.”
Asiakaspalvelua, kehitystä ja tiimityötä
Ellan rooli tiimipäällikkönä on monipuolinen. Hän vastaa Kamuxin asiakaspalvelutiimin toiminnasta, jossa hoidetaan kaikki asiakkaiden yhteydenotot: puhelut, chatit, sähköpostit ja myös jälkimarkkinointiin liittyvät asiat.
“Meidän tiimimme on vielä nuori ja kasvaa koko ajan. Rooli elää ja kehittyy. Se on ihan parasta.”
Tiimiin kuuluu tällä hetkellä kahdeksan asiakaspalvelijaa, ja yhteishenki on tiivis.
“Meillä on nuorekas, hyvä meininki. Porukka sparraa toisiaan ja fiilis on tosi hyvä. Mun yksi tärkeimmistä tavoitteista on, että tiimiläiset kehittyvät ja löytävät omat vahvuutensa.”
Suurin oivallus Kamuxilla on ollut se, ettei kaiken tarvitse olla heti valmista.
“Keskeneräisyys on ihan ok, ja se mahdollistaa paljon. Asiakaspalvelu ei tule koskaan valmiiksi. Me kehitytään koko ajan.”
Yksi merkityksellisimmistä hetkistä on, kun näkee tiimiläisten kasvavan ja oivaltavan.
“Kun he ymmärtävät, miten iso merkitys pienilläkin jutuilla on asiakaskokemukseen. Se on upea fiilis. Se tuo mulle ylpeyttä ja onnistumisen tunnetta.”
Oma tyyli saa näkyä
Ellalle on tärkeää, että töissä saa olla oma itsensä. Kamuxilla se on mahdollista. “Uskallan heittää huumoria, ja musta sanotaan, että oon hauska tyyppi”, Ella nauraa rennosti.
“En koe, että pitää olla ‘paksunahkainen’. Kunhan asenne on oikea ja fiilis kohdillaan, niin täällä pärjää.”
Rento ja rempseä asenne näkyy myös asiakastyössä. “Liian asiallinen meininki voi karkottaa asiakkaat. Pitää olla oma itsensä, luottaa itseensä ja uskaltaa heittäytyä.”
Pienet asiat tekevät päivän
Ellaa saa arjessa hymyilemään pikkujutut: hauskat hetket tiimin kanssa, onnistumiset ja hyvät kohtaamiset.
“Mulla on lähtökohtaisesti aina hyvä fiilis. Pyrin näkemään asiat positiivisesti, luonnostaan, mutta myös tietoisesti. Asenne ratkaisee ihan kaiken.”

Ella on vapaa-ajallaan intohimoinen matkustelija
Kamux – paikka kehittyä ja kasvaa
Ella kokee Kamuxin työpaikkana juuri oikealla tavalla haastavaksi.
“Täällä pääsee kehittämään sekä itseään että toimintaa. Se pitää mut liikkeessä.”
Mahdollisuuksia on paljon eri tiimeissä ja eri tehtävissä.
"Kamuxilla on paljon polkuja, joita voi lähteä tutkimaan. On mahtavaa olla osa kasvavaa ja kehittyvää organisaatiota.”
Vinkit uusille kamuxlaisille
“Rohkeutta! Tutustu ihmisiin, pyydä apua ja pidä hyvä asenne, sillä pääsee pitkälle. Ja usko kaikista ja kaikesta hyvää, se kantaa. Kamux on työpaikka, jossa on tekemisen meininki ja huikea yhteishenki. Jos mietit, sopisitko tänne, kokeile ja ylläty positiivisesti, niin kuin minäkin.”